web analytics

Chrome blokkeert Flash-advertenties vanaf 1 september

Print Friendly, PDF & Email

Per 1 september zet Google banners die met Flash gemaakt zijn binnen Chrome op pauze, waarna ze alleen afspelen als een internetter aangeeft dat te willen. Google wil zo de snelheid van Chrome bevorderen en voor langere accuduur bij bijvoorbeeld laptops zorgen.

Het pauzeren van Flash-advertenties heeft Google eerder al aangekondigd, maar gaat nu op 1 september definitief van start. Niet alle Flash-content wordt automatisch uitgeschakeld door het bedrijf. Meer ‘essentiële software’ als embedded players blijven automatisch werken.

Google waarschuwt adverteerders om na te gaan of hun advertenties nog op Flash draaien. Als dat het geval is, is het niet moeilijk om advertenties over te zetten naar HTLM5, een vervanger van Flash die wel blijft werken. Want advertenties die via Adwords ingediend worden, zal het bedrijf automatisch omzetten naar HTML5.

Advertenties die in Flash staan kunnen nog wel afgespeeld worden door de gebruiker, maar de advertentie moet dan actief aangezet worden. Dit kan door met de rechtermuisknop op de advertentie te klikken en afspelen te selecteren.

Beoordeling

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: